Code rood in Almeerderhout

Code rood in Almeerderhout

Met 10 man naar Almeerderhout, lussen Gooimeer / Markermeer.

Het is knetter heet deze week, alle temperatuur records worden gebroken in Nederland en de rest van Europa. Ton Lammers is als organisator eindverantwoordelijk voor de gezondheid en het welzijn van de spelers en checkt en dag voor de start nog even of alle spelers het hoofd koel hebben kunnen houden deze week. Om 8.15 worden we verwacht bij hem thuis waar we in de tuin koffie en broodjes krijgen om de dag te beginnen. De lunchpakketten liggen klaar en de flessen water liggen gekoeld in de ijskast. Ook de autorit naar de golfbaan in Almere gaat gekoeld en zonder problemen.

Daar aangekomen wordt het nog een beetje spannend want de receptioniste heeft geen idee waar Ton het over heeft maar ziet al snel dat de “event-manager” het op een andere plek heeft genoteerd en we worden als nog welkom geheten. Een warm welkom. We kunnen rond 11.00 uur georganiseerd de baan in, kunnen eten en drinken wat we maar willen en alles wordt later gefactureerd aan de organisator. Heel ontspannen allemaal. Wij kunnen ons gaan concentreren op de flight-indeling van de groep en de ingewikkelde kaarten door de verschillende stroke-indexen op de drie lussen. De plaatsing van de longest en de neary worden verzorgd door de marchal die tussendoor ook nog vers water komt brengen.

Mijn voorkeur ligt bij het laten schrijven van dit stukje door de winnaar van de dag. Deze kan volgens mij het beste verwoorden wat een geweldige baan dit was, dat het met de warmte wel meeviel en dat de organisator er alles aan gedaan heeft om ons een topdag te bezorgen. Bijkomend voordeel is ook dat we regelmatig een wisselende winnaar hebben die verschillende manieren van schrijven hebben. Het mag duidelijk zijn dat veel wensen op de een of andere manier niet uitkomen. Wanneer de wedstrijd van de andere kant wordt beschreven krijg je natuurlijk een heel ander beeld. Paul heeft hier altijd een mooie verklaring voor, aan de slag en balvlucht ligt het niet zo, het is meer dat de baan er niet bij past. Sla ik naar recht, loopt de baan naar links, en andersom ook. Dus als speler met 23 punten op de scorekaart kan ik niet heel positief over de dag gaan zitten schrijven maar de gezelligheid met z’n allen na de wedstrijd maakt toch veel weer goed. De volgende keer is de beurt aan Willem van der Plas maar dan zal ik niet van de partij zijn helaas. Een geplande rondvaart gooit dan roet in het water.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *